38 – Hoe kunnen we onze branding en externe communicatie optimaliseren voor Europese groei?

Kayzr

We zijn een online platform dat game-toernooien organiseert, daarmee verbonden hebben we ook een Twitch-platform en een uitgebreide online community.

Wil jij graag aan deze uitdaging werken?

Ben je professor of assistent en wil je graag met deze uitdaging aan de slag in je vak? Neem contact op via onderstaande knop en we brengen je in contact met de juiste persoon.

Ben je student en wil je deze uitdaging gebruiken in één van je vakken? Neem contact op via onderstaande knop en plaats alvast de professor of assistent van het vak in CC. Wij brengen jou in contact met de juiste persoon.

Wat is de kern van het probleem?

Ons platform was tot voor kort enkel actief in de BENELUX. Hier zijn we ondertussen een vaste waarde maar is onze groei ook ondertussen wat beperkt. Daarom hebben we ons platform eerder dit jaar opengesteld voor Europese spelers. Hier is echter amper nog rond gecommuniceerd en dit wordt ook niet volledig gereflecteerd in onze branding. Veel potentiële gebruikers zien ons nog steeds als een BENELUX bedrijf, hier moet verandering in komen. Ideale kans voor een volledig project rond communicatie en branding dus.

Wat zou de impact zijn indien dit probleem opgelost wordt?

Door onze communicatie en branding te optimaliseren, kunnen we onze plaats op de Europese markt beter opeisen en zal ons aantal gebruikers ook sterk toenemen. Ons software product is al bijzonder sterk en we hebben al een grote BENELUX community, voor de studenten is dit dus de ideale kans om met een voor een serieuze Europese speler een communicatie strategie uit te denken. De impact van dit project zal gevoeld worden in het hele Europese Esports landschap.

Waarom dien je deze uitdaging in?

Als eerste is het natuurlijk een bruikbaar project voor ons platform. Op dit moment hebben we geen specifieke marketing verantwoordelijke voor Kayzr (wel voor ons overkoepelend bedrijf), waardoor het project ook daadwerkelijk toepasbaar zou zijn. Een andere reden is de unieke situatie waarin we ons nu bevinden. De uitbreiding naar Europa biedt veel marketing en branding mogelijkheden en we zijn benieuwd wat het potentieel hier is. Als laatste willen we graag de ‘the entrepreneurial spirit’ in onze thuisregio nog verder aanwakkeren. Er zit veel potentieel in onze jeugd en door elkaar te steunen en onze ervaring te delen hopen we de meer en meer lokale initiatieven te zien ontstaan.

Wat is er al geprobeerd om dit probleem op te lossen?

Op dit moment lopen er op sociale media een aantal micro campagnes. Zo hebben we een contenstrategie voor zowel facebook, instagram als twitter, We hebben ook al een aantal non organische marketingcampagnes laten lopen om data te verzamelen. Dit was echter voor bepaalde hervormingen in ons economisch model, waardoor inzetten op meer gebruikers toen geen logische stap was.

Wat zijn de volgende stappen die moeten gebeuren?

Als eerste stap zouden we graag onze huidige data verwerken en op basis daarvan een nieuwe groei- en marketingstrategie opstellen. Die passen we dan ook meteen toe natuurlijk. Naargelang de feedback en data die we in deze eerste fase ontvangen, kunnen we dan nog steeds aanpassingen maken. Als laatste zorgen we dat we een uitgebreid verslag hebben dat ook gebruikt kan worden als case study voor andere bedrijven.

Welke resultaten verwachten jullie en in welke vorm?

We verwachten een uitgeschreven contentstrategie gebaseerd op data. We verwachten concrete campagnes om uit te voeren en we verwachten een verslag achteraf. Hier is zeker ruimte voor trial and error; zolang de genomen stappen onderbouwd zijn en we productieve conclusies kunnen trekken zien we dit als een succes. Niet iedere campagne kan immers een compleet succes zijn, maar we willen dit wel kunnen gebruiken om onze verdere campagnes op te baseren. Vooral het verslag is dus belangrijk.

Praktisch

Timing: 1e semester, 2e semester, Gedurende het jaar
Taal waarin de uitdaging kan uitgewerkt worden: Nederlands, Engels
Intellectuele eigendom: Het resultaat gaat naar UGent om op het einde van het project pas te moeten beslissen (C)
Budget:

Onkosten worden natuurlijk vergoed. Al onze hardware (PC’s), ons kantoor en onze software staan ter beschikking. Ons huidig marketing budget is €1000 per maand, dit budget is beschikbaar maar kan pas gebruikt worden na een grondige analyse van de campagne.

Wil jij graag aan deze uitdaging werken?

Ben je professor of assistent en wil je graag met deze uitdaging aan de slag in je vak? Neem contact op via onderstaande knop en we brengen je in contact met de juiste persoon.

Ben je student en wil je deze uitdaging gebruiken in één van je vakken? Neem contact op via onderstaande knop en plaats alvast de professor of assistent van het vak in CC. Wij brengen jou in contact met de juiste persoon.