13 – Wat als we een gigantische en slimme databank zouden hebben van alle mensen in Vlaanderen die zich willen engageren tot een bepaald doel?

Strategies and Leaders CV

Wij ondersteunen organisaties en bedrijven die sociale verandering realiseren met strategisch advies en alles om te slagen

Wil jij graag aan deze uitdaging werken?

Ben je professor of assistent en wil je graag met deze uitdaging aan de slag in je vak? Neem contact op via onderstaande knop en we brengen je in contact met de juiste persoon.

Ben je student en wil je deze uitdaging gebruiken in één van je vakken? Neem contact op via onderstaande knop en plaats alvast de professor of assistent van het vak in CC. Wij brengen jou in contact met de juiste persoon.

Wat is de kern van het probleem?

Veel van de klanten van S&L zijn goede doelen en sociale organisaties op zoek naar extra engagement: vrijwilligers, donateurs, bestuurders, … Vaak hebben zij een verouderd databestand (of geen) en dienen we bij hun fundraising en vrijwilligersbeleid van 0 of weinig te vertrekken. Ze worstelen met GDPR, hebben geen CRM die data slim bijhoudt.

Wat zou de impact zijn indien dit probleem opgelost wordt?

We zouden goede doelen of sociale organisaties een enorme versnelling bieden in het bereiken van de juiste mensen met het stellen van de juiste vraag. Hun sociale impact zou sneller toenemen en hun uitdagingen sneller gerealiseerd.

Waarom dien je deze uitdaging in?

Omdat we deze uitdaging zelf willen doen, zeer enthousiast zijn over het potentieel, maar tegelijkertijd door de snelle groei die we kennen en de uitdagingen die hierbij komen we hebben gekozen deze development uit te stellen. We hebben momenteel niet de tijd.

Wat is er al geprobeerd om dit probleem op te lossen?

We denken zelf dat de beste ingang om zo’n databank op te bouwen eruit bestaat dat je aan organisaties en burgers de mogelijkheid biedt om petities te voeren. Zo bouw je een enorme databank uit met voorkeuren van mensen.

Wereldwijd is Avaaz hierin wereldspeler, maar de organisatie laat niet toe data te delen met sociale organisaties. Op deze wijze maakt ze organisaties afhankelijk. Daarnaast bestaat er in belgië Petitie.be, maar die is niet professioneel uitgebouwd. We kochten zelf petitie.net

Wat zijn de volgende stappen die moeten gebeuren?

  • Business Model + strategie ontwikkelen
  • Juridische check en algemene voorwaarden GDPR
  • Opzetten van een team met expertise in data, CRM en datawarehouse + AI
  • Deze laten partneren met websiteontwikkelaar en marketeer met extreme focus op usability en customer intimacy.
  • ontwikkeling website, CRM, algoritmes, sociale media integratie
  • Testperiode
  • Marketing naar sociale organisaies en doelen (kunnen we zelf)

Welke resultaten verwachten jullie en in welke vorm?

Resultaat is een website met grote usability, met achterliggende CMS gekoppeld aan een CRM

Praktisch

Timing: 1e semester
Taal waarin de uitdaging kan uitgewerkt worden: Nederlands
Intellectuele eigendom: Het resultaat wordt eigendom van de organisatie (B)
Budget:

Kunnen gebruik maken van onze kantoren, onze vergaderlocaties, budget is zeker bespreekbaar

Wil jij graag aan deze uitdaging werken?

Ben je professor of assistent en wil je graag met deze uitdaging aan de slag in je vak? Neem contact op via onderstaande knop en we brengen je in contact met de juiste persoon.

Ben je student en wil je deze uitdaging gebruiken in één van je vakken? Neem contact op via onderstaande knop en plaats alvast de professor of assistent van het vak in CC. Wij brengen jou in contact met de juiste persoon.