35 – Hoe kunnen we behang aantrekkelijk maken voor twintigers en hoe zorgen we ervoor dat ze er zelf mee aan de slag te gaan?

Grandeco Wallfashion Group Belgium

Grandeco produceert in Tielt hedendaags & trendy behangpapier en verkoopt dit product in meer dan 80 landen.

Wil jij graag aan deze uitdaging werken?

Ben je professor of assistent en wil je graag met deze uitdaging aan de slag in je vak? Neem contact op via onderstaande knop en we brengen je in contact met de juiste persoon.

Ben je student en wil je deze uitdaging gebruiken in één van je vakken? Neem contact op via onderstaande knop en plaats alvast de professor of assistent van het vak in CC. Wij brengen jou in contact met de juiste persoon.

Wat is de kern van het probleem?

Muurdecoratie (behang) wordt vooral gekocht en gebruikt door 40-plussers. Ondanks de creatieve en decoratieve mogelijkheden verliest deze product categorie het van verf. De keuzestress (te veel producten) en de faalangst om niet te kunnen behangen liggen volgens marktstudies aan de basis.

Wat zou de impact zijn indien dit probleem opgelost wordt?

Met de juiste muurdecoratie maak je van een ruimte een ware thuis, waar het leuk en gezellig is om te vertoeven. Indien jongere mensen dit product weer gaan omarmen zullen verschillende kamers er heel wat vreugdevoller of stijlvoller gaan uitzien. Het kan en zal bijdragen tot een opgewektere maatschappij. Het bedrijf zal mogelijks terug kunnen opereren in een groeiende markt.

Waarom dien je deze uitdaging in?

Uit respect voor het product en de link met studenten en het jongere publiek. De studie kan alle kanten uit en bevat ons inziens alle facetten om zeer creatief en ‘out-of-the-box’ te gaan. De kans is ook reëel dat het resultaat deels of volledig kan worden uitgevoerd door ons bedrijf.

Wat is er al geprobeerd om dit probleem op te lossen?

Enkele brainstorm sessies met studenten in Tielt en een co-creatie activiteit. Dit waren twee zeer korte initiatieven en de uitkomst was te weinig onderbouwd (maar wel vernieuwend).

Wat zijn de volgende stappen die moeten gebeuren?

De bestaande marktstudies analyseren en een diepere bevraging maken binnen de doelgroep (kan ook binnen de universiteit(en)). Op basis van de verkregen antwoorden oplossingen uitwerken en aftoetsen met de doelgroep. Indien mogelijk zien we de doelgroep graag internationaal (Benelux, Frankrijk, VK en Duitsland).

Welke resultaten verwachten jullie en in welke vorm?

Een verslag of een video. Een prototype indien een idee verder wordt uitgewerkt.

Praktisch

Timing: 1e semester, 2e semester, Gedurende het jaar
Taal waarin de uitdaging kan uitgewerkt worden: Nederlands, Engels
Intellectuele eigendom: Het resultaat wordt eigendom van de organisatie (B)
Budget:

In onderling overleg te bepalen. Hangt af van de scope, maar er is zeker een voldoend budget beschikbaar.

Wil jij graag aan deze uitdaging werken?

Ben je professor of assistent en wil je graag met deze uitdaging aan de slag in je vak? Neem contact op via onderstaande knop en we brengen je in contact met de juiste persoon.

Ben je student en wil je deze uitdaging gebruiken in één van je vakken? Neem contact op via onderstaande knop en plaats alvast de professor of assistent van het vak in CC. Wij brengen jou in contact met de juiste persoon.