Ontwikkel een marketing communicatieplan om meer reizigers de keuze voor de nachttrein te laten maken.

Opdracht

Netwerk:

Back on Track Belgium vzw

We willen de nachttrein laten herleven maar dan beter en comfortabeler dan vroeger om te voldoen aan de huidige consumenteisen

Wat is de opdracht?

Vanuit Brussels Airport en Charleroi vertrokken in februari 2020 alleen al door twee vliegtuigmaatschappijen 670 vluchten naar Europese hoofdsteden uitgevoerd maar maar een handvol nachttreinen die nog eens moeilijk te boeken zijn. Meer en meer burgers geven in deze postcoronatijd ‘een andere mobiliteit’ de kans maar het nachttreinnetwerk is volledig gedesintegreerd. Bovendien zijn de huidige rijtuigen meestal tientallen jaren oud en niet meer aangepast aan de huidige eisen van reizigers. Dit houdt potentiële reizigers nog vaak tegen om de nachttrein te nemen. Ondanks dat promospotjes en affiches in het verleden zeer gekend en succes hadden, wordt er momenteel bijna niet gecommuniceerd over het bestaande nachttreinaanbod. Hoe kan dit (opnieuw) succesvol?

Ontwikkel een communicatieplan waarmee aan de slag kan worden gegaan om meer reizigers de keuze voor de nachttrein te doen nemen.

Welke ondersteuning kan er verwacht worden?

Wij bieden onze kennis en huidige gekende inzichten aan en willen zeker samen met de studenten nadenken welke innovatieve manieren er zijn om meer reizigers te overtuigen.

Wil je graag aan deze uitdaging werken?

Ben je professor of assistent en wil je graag met deze opdracht aan de slag in je vak? Laat je gegevens na en we brengen je in contact met de juiste persoon.

Ben je student en wil je deze opdracht gebruiken in één van je vakken? Laat je gegevens na en voeg alvast het e-mailadres van de professor of assistent toe. Wij brengen jou in contact met de juiste persoon.

Laat je gegevens na: 

    Praktisch

    Mogelijke onderwijsvormen

    Projectwerk

    Maatschappelijke meerwaarde

    2/5