In de Digipunten bereiken we weinig anderstaligen. Eén van de redenen hiervoor is de taalbarrière. We willen e-inclusieacties opzetten op een locatie waar veel anderstalige nieuwkomers komen.
Onderwijs
Hoe kunnen we het design en de methode van onze oefeningen afstemmen op leerlingen met een leerstoornis?
Uit eigen onderzoek hebben we geleerd dat leerlingen met een leerstoornis baat hebben bij een alternatieve benadering, alternatieve presentatie of alternatieve uitleg van een oefening. Het ontbreekt ons aan de kennis en expertise over hoe we deze specifieke noden het beste kunnen tegemoetkomen binnen onze applicatie.
Hoe kunnen we het beleid en buurtbewoners warm maken om mee te werken aan een inclusieve samenleving?
De visie van Groep INTRO vzw is dat we geloven in een inclusieve samenleving. In Eeklo willen we dat doen via jongerenprojecten en een buurtwerking “Atelier P.”. De uitdaging is om een plan van aanpak uit te schrijven voor het team Groep INTRO Eeklo om een divers publiek mee te krijgen in ons verhaal (belang van verbinding en herstel).
Digital Skills and Digital Security Education for Everybody
In 2018, ESET in Slovakia, in cooperation with other companies, launched the Digital Skills initiative.As a member of Business Leaders Forum, an association of companies promoting corporate socialresponsibility, we wanted to show computer science teachers new ways of working with students (using the playful methods offered by Code.org) while presenting the importance of digital security.We believe that the quality of education influences the quality of life of individuals, families, andcommunities both in Slovakia and abroad. This is why we are concerned over the alarming state ofSlovak education system.
4 – Ik zoek uitdagingen waarbij studenten hun kennis rond leerstoornissen kunnen toepassen.
De studenten gaan voor deze utidaging rond leren of leerstoornissen op zoek in de literatuur naar wat er al bestaat en formuleren op basis daarvan een advie som dit toe te passen in de praktijk.
Hoe kunnen we de schoolse motivatie vergroten bij jonge tieners (vnl uit kansengroepen)?
Heel wat 10- tot 14-jarigen kampen met motivatieproblemen op school, rebelleren, spijbelen of stoppen zonder diploma te behalen hun schoolcarrière. Ze vinden bijvoorbeeld geen aansluiting bij schoolse methoden en thema’s, hebben te maken met een welzijnsproblematiek of kampen met een moeilijke thuissituatie. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat deze jongeren wel de nodige motivatie vinden en zich verbonden voelen met de school en alles wat daarbij komt kijken?
Hoe jongeren in kwetsbare situaties bevragen over schoolse motivatie via art-based research?
Studenten zullen aan de slag gaan met verschillende art-based methodieken. Ze zullen zowel deze methodieken evalueren als aan de slag gaan met input van jongeren.
How can we shape our city into a powerful learning environment?
Today, education is often locked up in a building. This is strange because there is a lot to learn outside of those specially designed buildings. So let’s reframe this and see what opportunities there are to learn in the city.