Hoe bouwen we iets herkenbaar en origineels uit dat zowel sensibilisering, financiële slagkracht als betrokkenheid van de doelgroep uitademt.
Psychologie en pedagogische wetenschappen
Ontwikkel nieuwe features voor het digitaal platform Anger heroes
Ontwerp nieuwe features voor het digitaal platform Angerheroes om mensen te helpen, inspireren, stimuleren om hun kwaadheid en agressie positief in te zetten.
19 – Ik zoek uitdagingen in organisaties waarbij ze weinig inzicht hebben in hun menselijke data.
Ik zoek bedrijven die cijfermateriaal hebben over uitval, burn-out, jobtevredenheid, … maar die de tijd of expertise niet hebben om deze gegevens te analyseren.
Hoe kunnen we anderstaligen ondersteunen bij het verwerven van digitale vaardigheden?
In de Digipunten bereiken we weinig anderstaligen. Eén van de redenen hiervoor is de taalbarrière. We willen e-inclusieacties opzetten op een locatie waar veel anderstalige nieuwkomers komen.
Hoe kunnen we het design en de methode van onze oefeningen afstemmen op leerlingen met een leerstoornis?
Uit eigen onderzoek hebben we geleerd dat leerlingen met een leerstoornis baat hebben bij een alternatieve benadering, alternatieve presentatie of alternatieve uitleg van een oefening. Het ontbreekt ons aan de kennis en expertise over hoe we deze specifieke noden het beste kunnen tegemoetkomen binnen onze applicatie.
Galway – GDPR as a competetive advantage
Drawing on the existing capacity in AI, big data and analytics, associated with SFI research centres, there is a clear opportunity to develop a virtual ‘Living Lab’ within the region. As part of a European network, this will enable iterative testing of new ideas across the region, offering a single point of contact to coordinate data research at scale in a living lab. A key enabler at a global level for a living lab as a data testbed is the protections offered by GDPR as the main English speaking country within the EU.
Hoe kunnen we communiceren naar de buitenwereld?
We willen graag bekijken hoe we beter kunnen communiceren naar de buitenwereld en onze eigen medewerkers en hoe we nieuwe medewerkers kunnen aantrekken.
Onderzoek de actuele verloning van ingenieurs bij bedrijven in Vlaanderen en detecteer arbeidsmarkttendensen.
Wij wensen aan onze doelgroep, dit zijn zowel bedrijven als ingenieurs een benchmark te bezorgen onder de vorm van een e-book. Als expert in deze niche krijgen we vaak deze vraag. Een analytische aanpak binnen wetenschappelijk gefundeerde methodes is belangrijk.
Hoe kunnen we het beleid en buurtbewoners warm maken om mee te werken aan een inclusieve samenleving?
De visie van Groep INTRO vzw is dat we geloven in een inclusieve samenleving. In Eeklo willen we dat doen via jongerenprojecten en een buurtwerking “Atelier P.”. De uitdaging is om een plan van aanpak uit te schrijven voor het team Groep INTRO Eeklo om een divers publiek mee te krijgen in ons verhaal (belang van verbinding en herstel).
Digital Skills and Digital Security Education for Everybody
In 2018, ESET in Slovakia, in cooperation with other companies, launched the Digital Skills initiative.As a member of Business Leaders Forum, an association of companies promoting corporate socialresponsibility, we wanted to show computer science teachers new ways of working with students (using the playful methods offered by Code.org) while presenting the importance of digital security.We believe that the quality of education influences the quality of life of individuals, families, andcommunities both in Slovakia and abroad. This is why we are concerned over the alarming state ofSlovak education system.
Adaptive and agile public servant
In the city of Bratislava we believe that public servants could become a fuel for change in the cities. They need to be well educated in topics such as digitalisation, power of those tools in everyday life, climate change and its impact on the cities and circular economy as a new way of consuming goods.
Hoe kunnen we de schoolse motivatie vergroten bij jonge tieners (vnl uit kansengroepen)?
Heel wat 10- tot 14-jarigen kampen met motivatieproblemen op school, rebelleren, spijbelen of stoppen zonder diploma te behalen hun schoolcarrière. Ze vinden bijvoorbeeld geen aansluiting bij schoolse methoden en thema’s, hebben te maken met een welzijnsproblematiek of kampen met een moeilijke thuissituatie. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat deze jongeren wel de nodige motivatie vinden en zich verbonden voelen met de school en alles wat daarbij komt kijken?