19 – Wat als elke burger met zijn gemeente, stad of politiedienst zou kunnen communiceren, realtime met eender welke tool?

Hanssens, Beyond Telecom

Digitale transformatie over vlak van voice & video bedrijven in grote bedrijven en overheden
Open uitdaging
Verwacht eindresultaat: Nieuw concept

Wil jij graag aan deze uitdaging werken?

Ben je professor of assistent en wil je graag met deze uitdaging aan de slag in je vak? Neem contact op via onderstaande knop en we brengen je in contact met de juiste persoon.

Ben je student en wil je deze uitdaging gebruiken in één van je vakken? Neem contact op via onderstaande knop en plaats alvast de professor of assistent van het vak in CC. Wij brengen jou in contact met de juiste persoon.

Wat is de kern van het probleem?

Steden en gemeenten hebben soms een oubollig imago en soms ook navenante visie. Echter hun klanten, de burgers, bevinden zich in een breed generatiespectrum. En per generatie zijn er andere communicatiemiddelen. Persoonlijk contact, via telefoon,….maar sinds Corona hebben ze ook door dat burgen ook willen communiceren via video, video Whatsapp, via SMS, via chatbots,….. En vaak is het gebruik aan communicatiemethodes de drempel voor burgers op comfortabel te communiceren met hun overheden.

Wat zou de impact zijn indien dit probleem opgelost wordt?

Als elke burger zou kunnen communiceren mijn zijn of haar gemeente via de weg dat op dat moment het beste past of uitkomt, zou er een minder grote kloof zijn tussen burger en overheid. Als het voor de ambtenaren dan ook nog eens ‘piece of cake’ zou zijn om vlot en overal te communiceren dan zouden ze hun werk op een andere manier ervaren. Wat er vooral zo gebeuren is een versnelling van communicatie en veel meer directe communicatie.

Waarom dien je deze uitdaging in?

Hanssen, Beyond Telecom, wil net iets verder gaan. Wij hebben de tools om bovenstaande mogelijk te maken door middel van telefonieoplossingen, software en videosystemen. Wat zoeken we ? Een out-of-the-box visie en vooral een zicht op de visie en vragen van onze steden en gemeenten. Je kan het een stuk marktonderzoek noemen, maar we zoeken vooral een verse kijk op communiceren door de jongere generatie met ‘saaie’ instanties.

Wat is er al geprobeerd om dit probleem op te lossen?

Wij hebben diverse bestaande klanten bevraagd. En die staan open voor deze nieuwe oplossingen. Echter is het vaak een brug te ver. Ze hebber er de mensen niet voor, of er moeten zware administratie aankoopprocedures gebeuren om dit mogelijk te maken. Daarnaast zijn we als bedrijf soms teveel gericht op projectmatige werking en is een outside view een must.

Wat zijn de volgende stappen die moeten gebeuren?

Volgens ons is een uitgebreid marktonderzoek de eerste stap: bevraging enerzijds, maar vooral ook focus groepen. We denken ook aan test projecten waarbij we één of meerdere gemeentes als proof of concept laten werken en waarbij we dan ook de bevinden kunnen beproeven. Maar dit niet vanuit ons traditioneel technisch en/of commercieel standpunt. Daarnaast is het nuttig of interessant als het team van studenten, niet alleen marketinggericht aan de slag gaat maar ook via ICT profielen een diepere kijk op de technieken zou krijgen

Praktisch

Timing

1e semester, 2e semester, Gedurende het jaar

Taal

Nederlands, Engels

Voorwaarden eindresultaat

Het resultaat mag enkel door de organisatie gecommercialiseerd of gebruikt worden.

Beschikbaar budget

Te bepalen samen met het team….maar budget wordt voorzien

Kan op afstand uitgevoerd worden

Ja

Wil jij graag aan deze uitdaging werken?

Ben je professor of assistent en wil je graag met deze uitdaging aan de slag in je vak? Neem contact op via onderstaande knop en we brengen je in contact met de juiste persoon.

Ben je student en wil je deze uitdaging gebruiken in één van je vakken? Neem contact op via onderstaande knop en plaats alvast de professor of assistent van het vak in CC. Wij brengen jou in contact met de juiste persoon.