57 – Hoe kunnen we OVK positioneren op social media en onze boodschappen via deze kanalen verspreiden?

vzw Ouders van Verongelukte Kinderen-SAVE

OVK ondersteunt families die een kind verloren in een verkeersongeval; ijvert voor een betere professionele opvang en begeleiding van nabestaanden van verkeersslachtoffers en sensibiliseert voor meer verkeersveiligheid.
Opdracht
Verwacht eindresultaat: Advies

Wil jij graag aan deze uitdaging werken?

Ben je professor of assistent en wil je graag met deze uitdaging aan de slag in je vak? Neem contact op via onderstaande knop en we brengen je in contact met de juiste persoon.

Ben je student en wil je deze uitdaging gebruiken in één van je vakken? Neem contact op via onderstaande knop en plaats alvast de professor of assistent van het vak in CC. Wij brengen jou in contact met de juiste persoon.

Wat is de kern van het probleem?

OVK is sinds kort (beperkt) aanwezig op Facebook. Op andere social mediakanalen (Instagram, Snapchat, Twitter, LinkedIn, YouTube, …) is OVK niet aanwezig.

Wat zou de impact zijn indien dit probleem opgelost wordt?

OVK zou meer naamsbekendheid krijgen waardoor nabestaanden makkelijker de weg kunnen vinden naar ons aanbod. Onze boodschappen inzake verkeersveiligheid en inzake omgaan met rouwenden kunnen breder verspreid worden en een ander publiek bereiken dan de klassiekere kanalen.

Waarom dien je deze uitdaging in?

We hebben weinig ervaring met social media en hoe onze boodschappen daar op een adequate manier te brengen, met oog voor het soms delicate karakter van onze thematiek.

Wat is er al geprobeerd om dit probleem op te lossen?

We hebben twee websites (ovk.be en save.ovk.be). We hebben een Vimeo-kanaal. We zetten sinds dit jaar stappen m.b.t. Facebook. Hiertoe overleggen we op team wat we wel/niet wensen te publiceren.

Wat zijn de volgende stappen die moeten gebeuren?

Analyse van de aard van de boodschappen van OVK. Op basis daarvan een plan, een voorstel van communicatie-aanpak, toegespitst op social media, uitwerken. Een beschrijving van welk social mediakanaal best geschikt is voor welke boodschap en welke middelen (HR/FIN/IT, …) nodig zijn.

Praktisch

Timing

1e semester, 2e semester, Gedurende het jaar

Taal

Nederlands, Engels, Frans

Voorwaarden eindresultaat

Het resultaat mag enkel door de organisatie gebruikt worden.

Beschikbaar budget

Kleine onkosten kunnen – in overleg – vergoed worden.

Kan op afstand uitgevoerd worden

Ja

Wil jij graag aan deze uitdaging werken?

Ben je professor of assistent en wil je graag met deze uitdaging aan de slag in je vak? Neem contact op via onderstaande knop en we brengen je in contact met de juiste persoon.

Ben je student en wil je deze uitdaging gebruiken in één van je vakken? Neem contact op via onderstaande knop en plaats alvast de professor of assistent van het vak in CC. Wij brengen jou in contact met de juiste persoon.