58 – Hoe kunnen we de impact van OVK’s verkeersveiligheidscampagnes meten op een manier die financieel haalbaar is voor OVK?

vzw Ouders van Verongelukte Kinderen-SAVE

OVK ondersteunt families die een kind verloren in een verkeersongeval; ijvert voor een betere professionele opvang en begeleiding van nabestaanden van verkeersslachtoffers en sensibiliseert voor meer verkeersveiligheid.
Concrete uitdaging
Verwacht eindresultaat: Advies

Wil jij graag aan deze uitdaging werken?

Ben je professor of assistent en wil je graag met deze uitdaging aan de slag in je vak? Neem contact op via onderstaande knop en we brengen je in contact met de juiste persoon.

Ben je student en wil je deze uitdaging gebruiken in één van je vakken? Neem contact op via onderstaande knop en plaats alvast de professor of assistent van het vak in CC. Wij brengen jou in contact met de juiste persoon.

Wat is de kern van het probleem?

Onze verkeersveiligheidscampagnes worden pro bono gerealiseerd door onze trouwe partner, communicatiebureau Happiness Brussels. Wij hebben echter de financiële middelen niet om bvb enquêtebureaus in te schakelen om aan bereik- en impactmeting te doen.

Wat zou de impact zijn indien dit probleem opgelost wordt?

We zouden kunnen nagaan wie bereikt wordt met onze campagnes en of ze een verschil maken. Na een aantal campagnes kunnen we analyseren welk soort campagnes het meest effect hebben. Zo kunnen we nog gerichter campagnes opzetten en nog meer bijdragen tot veiliger verkeer.

Waarom dien je deze uitdaging in?

OVK heeft slechts beperkte financiële en HR-middelen. We hebben geen communicatiemedewerker en geen financiële middelen om bvb enquêtebureaus in te schakelen. Niettemin geloven we in de kracht van onze campagnes omdat we er de unieke stem van nabestaanden in laten horen.

Wat is er al geprobeerd om dit probleem op te lossen?

Wij houden bij hoe vaak de campagnes in de media vermeld worden.

Wat zijn de volgende stappen die moeten gebeuren?

De student(en) kunnen onze recente campagnes en hun verspreiding onder de loep nemen. Op basis hiervan kunnen ze een plan van aanpak maken om bij toekomstige campagnes het bereik en de impact te meten op een financieel haalbare manier.

Praktisch

Timing

1e semester, 2e semester, Gedurende het jaar

Taal

Nederlands, Engels, Frans

Voorwaarden eindresultaat

Het resultaat mag enkel door de organisatie gebruikt worden.

Beschikbaar budget

Kleine onkosten kunnen – in overleg – vergoed worden.

Kan op afstand uitgevoerd worden

Ja

Wil jij graag aan deze uitdaging werken?

Ben je professor of assistent en wil je graag met deze uitdaging aan de slag in je vak? Neem contact op via onderstaande knop en we brengen je in contact met de juiste persoon.

Ben je student en wil je deze uitdaging gebruiken in één van je vakken? Neem contact op via onderstaande knop en plaats alvast de professor of assistent van het vak in CC. Wij brengen jou in contact met de juiste persoon.