61 – Hoe kunnen we de fietscultuur beter stimuleren bij onze klanten zodat meer werknemers voor hun woon-werkverkeer de fiets inruilen voor de auto?

o2o

o2o reikt je alle kennis en online tools aan om je fietsleaseplan op te zetten.
Concrete uitdaging
Verwacht eindresultaat: Nieuw concept

Wil jij graag aan deze uitdaging werken?

Ben je professor of assistent en wil je graag met deze uitdaging aan de slag in je vak? Neem contact op via onderstaande knop en we brengen je in contact met de juiste persoon.

Ben je student en wil je deze uitdaging gebruiken in één van je vakken? Neem contact op via onderstaande knop en plaats alvast de professor of assistent van het vak in CC. Wij brengen jou in contact met de juiste persoon.

Wat is de kern van het probleem?

Hoe kunnen we de fietscultuur beter stimuleren bij onze klanten zodat meer werknemers voor hun woon-werkverkeer de fiets inruilen voor de auto? Hoe overtuigen we de werknemers, naast het fiscale voordeel ook van de andere voordelen zoals ecologie, gezondheid & tijdsbesparing om tot fietsleasing over te gaan?

Wat zou de impact zijn indien dit probleem opgelost wordt?

De impact voor o2o zou zijn dat ze beschikken over overtuigende (iT)-tools die duidelijk en onmiddellijk de voordelen/winst aantoont van de fiets tegenover de auto, en dit op de verschillende domeinen. Op die manier kan o2o een duurzame fietscultuur ontwikkelen in zoveel mogelijk Belgische bedrijven. De impact voor de maatschappij zal zijn dat werknemers sneller overtuigd raken van de fiets en dat ze daardoor sneller zullen overschakelen op de fiets wat zal zorgen voor gezondere werknemers, minder absenteïsme, betere bedrijfs- resultaten, minder files en minder CO2-uitstoot. De impact voor de studenten is dat zij worden ondergedompeld in een steeds groeiende markt met een grote maatschappelijke impact.

Waarom dien je deze uitdaging in?

De grote uitdaging in onze branche is om de werknemers te overtuigen van de fiets als een waardig alternatief van de auto. Welke zijn voor de werknemer de belangrijkste aspecten om hen te overhalen en welke drempels moeten weggewerkt worden?

Wat is er al geprobeerd om dit probleem op te lossen?

Ons marketingteam is bezig met al enkele tools te ontwikkelen.

Wat zijn de volgende stappen die moeten gebeuren?

Onderzoeken welke domeinen (ecologie, financieel, gezondheid, tijd) voor de werknemers doorslaggevend zijn om tot fietsleasing over te schakelen. “Wat speelt het meest bij de keuze van de werknemer om over te gaan tot een fiets als woon-werkverkeer?”. Wat zijn voor de werknemer de grootste drempels om over te gaan op zachte mobiliteit? Op basis van de bevindingen en resultaten inspirerende en effectieve tools/campagnes ontwikkelen.

Praktisch

Timing

1e semester, 2e semester, Gedurende het jaar

Taal

Nederlands, Engels

Voorwaarden eindresultaat

Het resultaat mag enkel door de organisatie gecommercialiseerd of gebruikt worden.

Beschikbaar budget

Bespreekbaar

Kan op afstand uitgevoerd worden

Ja

Wil jij graag aan deze uitdaging werken?

Ben je professor of assistent en wil je graag met deze uitdaging aan de slag in je vak? Neem contact op via onderstaande knop en we brengen je in contact met de juiste persoon.

Ben je student en wil je deze uitdaging gebruiken in één van je vakken? Neem contact op via onderstaande knop en plaats alvast de professor of assistent van het vak in CC. Wij brengen jou in contact met de juiste persoon.